ماشین اداری و مواد مصرفی

خرید کارتریج | 5 نکته ای که هنگام خرید باید در نظر بگیرید

خرید کارتریج شاید برای اولین بار کمی گیج کننده باشد. ما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید کارتریج را دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان خرید دریافت کنید.

صورتی که میخواهید اطلاعات مفیدی جهت خرید کارتریج داشته باشید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با وجود تعداد زیادی فروشگاه چه به صورت آنلاین و چه آفلاین، خرید یک کارتریج جدید برای چاپگر شما باید حساب شده باشد. مانند هر قطعه فنی، انجام تحقیقات برای اطمینان از بدست آوردن کارتریج مناسب برای چاپگر ضروری است.

 سؤالاتی زیر را در هنگام انتخاب کارترج در نظر داشته باشید:

  • چه نوع کارتریجی را باید خریداری کنم؟
  • چه مواردی را باید مد نظر بگیرم؟
  • از کجا می توان بهترین قیمت را با کیفیت خوب به دست آورد؟

در این برگه مواردی که باید هنگام خرید کارتریج پرینتر در نظر بگیرید برای شما جمع اوری کرده ایم:

آنچه که میخوانید:

  1. چه کارتریج پرینتری باید تهیه کنید؟
  2. کارتریج ها با قیمت متفاوت!
  3. چگونه می توان با قیمت مناسب حداکثر کیفیت را بدست آورد؟
  4. قصد استفاده ار کارتریج برای انجام چه کاری را دارید؟
  5. آیا تونر همان کارتریج است؟

ازاین سوالات بسیار زیاد خواهد بود، مخصوصاً با گزینه های زیادی که پیش روی شماست این سوالات بیشتر نیز خواهد شد. شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنم:

1. چه کارتریج پرینتری باید تهیه کنید ؟

 اولین سوالی که مطرح میشود همین است. تمام کارتریج ها با یک شماره روی قطعه از طرف سازنده مشخص می شوند. همیشه این شماره را یادداشت کنید و آن را به منشی (در صورت خرید از فروشگاه محلی لوازم چاپگر خود) ، نماینده (در صورت سفارش از طریق تلفن) اعلام کنید، یا آن را در وب سایت فروشگاه آنلاین خود تایپ کنید تا اطمینان حاصل کنید که در حال سفارش کارتریج صحیح برای دستگاه چاپگر خود هستید.

 بیشتر فروشگاهای اینترنتی در سایت یک ویژگی جستجو دارند که می توانید مستقیماً مدل کارتریج مورد نظر خود را جستجو کنید.

2. کارتریج ها با قیمت متفاوت!

آیا فکر کرده اید چرا برخی سایت ها قیمت کمی را برای کارتریج ارائه می دهند؟ خوب، اینجا به جواب سوال خواهید رسید.

تولید کنندگان چاپگر مانند HP یا Brother برای همه مدل های پرینتر خود کارتریج می سازند که به آن OEM (سازنده تجهیزات اصلی) گفته می شود. به همین دلیل شما باید همیشه از یک تأمین کننده یا فروشگاه معتبر کارتریج های جدید تهیه کنید، زیرا کارتیج های ارزان قیمت کیفیت چاپ ضعیفی دارند و اغلب غیر قابل اعتماد هستند.

اگرچه کارتریج های OEM در مقایسه با نمونه‌های بدون مارک قیمت بیشتری دارند، اما مطمئناً هیچ آسیبی به چاپگرتان وارد نمی‌شود.

علاوه بر این، شباهت بین کارتریج های OEM و عمومی می تواند گیج کننده باشد. کارتریج های عمومی معمولا جدید ساخته می‌شوند و نسبت به کارتریج های  OEM   هزینه ساخت کمتری دارند از این رو ارزان ترهستند. یکی دیگر از سردرگمی های رایج که باید از آن مطلع بود: ممکن است که کارتریج ها مجددا شارژ شده باشند و با همان قطعه قدیمی باشند و این هم قیمت کمتری دارد.

3. چگونه می توان با قیمت مناسب حداکثر کیفیت را بدست آورد؟

برای صرفه جویی در هزینه ها، باید کارتریجی را انتخاب کنید که با استفاده از آن بتوانید حداکثر صفحات را چاپ کنید. چگونه می توانید یک کارتریج با بازده دهی بالا را تشخیص دهید؟

 چک کردن کدهای محصول، همانطور که گفته شد توسط سازنده برچسب گذاری شده است، روشی رایج برای شناسایی یک کارتریج با بازده بالا است. با استفاده از این نکته، صفحات بیشتری با کارتریج خود چاپ خواهید کرد. یک روش دیگر برای کاهش هزینه ها، محاسبه ساده ای است که شما باید انجام دهید، چگونه؟ هزینه خرید کارتریج را تقسیم بر تعداد صفحات چاپ شده نمایید.

4. قصد استفاده از کارتریج را برای چه کاری دارید؟

حجم و نوع کار چاپی که می خواهید انجام دهید. تعیین کننده کیفیت و قیمت کارتریج خریداری شده می باشد. به عنوان مثال، اگر شما دارای حجم بالایی از کار هستید که کل کار متن است پس آیا به جای انتخاب یک کارتریج رنگی گران قیمت، به دنبال  یک کارتریج کار آمد تر بگردید بهتر نیست؟ البته این همان کاری است که شما باید انجام دهید و آن  کارتریج رنگی گران قیمت و با کیفیت را برای چاپ پروژه هایی که به طور خاص باید چاپ شوند، انتخاب کنید.

5. آیا تونر همان کارتریج است؟

بعضی از افراد استفاده از اصطلاحات تونر و کارتریج به طور متناوب اشتباه می گیرند و شما نباید یکی از آنها باشید زیرا آنها دو محصول متمایز با عملکردهای بسیار متفاوت هستند. اما هر دو در چاپگرها استفاده می شوند.

تفاوت تونر و کارتریج

ساده ترین تعریف برای تفکیک آنها: تونر (Toner cartridges) پودر است. تونرها در چاپگرهای لیزری استفاده می شوند. در حالیکه کارتریج ها (Ink cartridges) برای چاپگرهای جوهر افشان هستند.

تونر از پودرهای پلاستیکی ساخته شده که سریع خشک می شود و از پخش شدن رنگ در مقالات چاپی جلوگیری می کند. اما معمولا یک کارتریج، ممکن است که بعد ها هم براثر رطوبت جوهر پخش کند، مهم نیست که چقدر جوهر خشک شده باشد.

 با استفاده از این 5 مورد که در بالا گفته شد میتوان به راحتی کارتریج مناسب برای دستگاه پرینتر را پیدا کنید و در هرینه های چاپ صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید